Månadens Success Story

”Fel” referens gav De3 Interiör AB mångmiljonaffär

Medlemmarna i teamet hade inte några kontakter på Försäkringskassan - vilket Magnus Olofsson sökte - men kunde det kanske gå lika bra med en kontakt på Arbetsförmedlingen?  Jodå, det kunde det.

För Magnus Olofsson från De3 Interiör AB i Kristianstad blev den referensen början på ett mycket framgångsrikt kund/leverantörsförhållande som fortfarande håller i sig och som i dag är uppe i en fakturering på runt 10 miljoner kronor.

– Trots att jag ju egentligen fick referens till ”fel” företag blev det ett riktigt bra resultat, säger Magnus Olofsson.

Inredning och möbler
De3 Interiör AB säljer kontorsmöbler, möbler, inredning, gardiner och utemöbler till såväl företag och organisationer som privatpersoner.

– Vi har bestämt oss för att erbjuda det billigaste priset trots att det är kvalitetsprodukter vi säljer. Det är en möbeloutlet med kvalitativa möbler till ett vettigt pris. Vi skär inte emellan lika mycket som många andra möbelföretag gör och det uppskattas av kunderna.

Går upp tidigt
De3 Interiör AB har varit med i BNI i fyra år.

– Vi började i ett team i Kristianstad men våra ansvariga där fick för mycket att göra på företaget och hann inte riktigt med BNI. Då gick jag med i ett team i Karlshamn istället, trots att jag egentligen bor i Åhus, 45 minuters enkel resa med bil därifrån. Men det går jättebra. Jag brinner för BNI och jag går gärna upp vid fyratiden på morgonen för att hinna iväg till mötet. Vissa av mina kunder jobbar dessutom dygnet runt och i enstaka fall kan jag hinna med ett kundmöte på morgonkvisten också. 

Magnus Olofsson utnyttjar sin förmåga att skapa kontakt till att bjuda in nya gäster till BNI-teamet.

– I Karlshamn är vi 24 medlemmar i teamet men vill så klart alltid växa ytterligare, säger han.

Företaget har haft flera stora framgångar med referenser och kontakter via BNI och nu har ytterligare en av medarbetarna gått med i BNI, i ett team i Ronneby.

– Vi har vår verksamhet i Kristianstad och säljer också i Blekinge. Vi har cirka 10 anställda just nu men planerar att utöka rejält under de två kommande åren. Vi har precis anställt en säljare som ska sälja möbler och inredning till hotell- och restaurangbranschen. Han har redan fullt upp att göra så expansionen kommer säkert att gå bra, säger Magnus Olofsson.


Magnus Olofsson är
försäljningsansvarig för
De3 Interiör AB i Blekinge.

Bra för "Tack för affären"-statistiken
Med fakturering på flera miljoner på en och samma referens blir det bra resultat i teamets redovisning av ”Tack för affären” (”Show me the money” som den kallades tidigare). De3Interiör står för halva summan i statistiken.

– Det har gått bra för oss. Vi har lärt oss en hel del på det också. Det enda sättet att få bra effekt av ditt nätverkande är att du själv är glad och positiv och vågar ta för dig. Din inställning måste i första hand vara att du är till för att hjälpa kunden att lösa hans problem. Gör du det bygger du långsiktiga och goda kontakter. Allt bygger på goda kontakter. Utan goda kontakter får du inte några stora affärer, säger Magnus Olofsson.


                                         "ALLT BYGGER PÅ GODA KONTAKTER!"