Success story

Headways snygga keps imponerade på britter

Klockan var strax före 18 en kväll förra veckan och Pontus Hedlund från Headway Reklam AB i Örebro hade precis plockat ihop för dagen. Då ringde BNI-kollegan Lasse Aronsson från Direkt Optik AB Sverige.
– Det kommer att ringa en kvinna till dig, från England. Hon har sett kepsarna ni tog fram åt oss och vill prata mer om dem.

Här är utställningen på present- och

profilföretaget Headway Reklam AB i Örebro.
Direkt Optik hade tidigare beställt kepsar som profilmaterial från Headway Reklam och nu hade två chefer från huvudkontoret i England varit på besök i butiken i Örebro och fått syn på kepsarna. Pontus Hedlund behövde inte vänta länge. Fem minuter senare ringde en kvinna från England och började ställa mängder av frågor kring kepsarna.
– När jag förstod att hon gillade kepsarna kändes det rätt bra och när hon ville diskutera en beställning för egen del kändes det ännu bättre, säger Pontus Hedlund. 
Headway Reklam AB erbjuder present- och profilreklam och har sina lokaler på Aspholmen i Örebro. För några år sedan tog Pontus Hedlund över familjeföretaget från pappa Kenneth Hedlund som startat bolaget 1993.
– Det var när vi köpte upp företaget Bra Screen som jag fick kontakt med BNI. Ägaren var med i BNI och tyckte att jag skulle komma med som gäst. Jag var rätt tveksam först men när han slutade så tog jag över hans medlemskap och efter bara två möten fick jag min första affär. Den betalade i ett slag hela årsavgiften. Sedan dess har jag varit med, det har gått bra och medlemskapet har varit givande för oss. 

Pontus Hedlund, Headway Reklam, fick ett

givande samtal från England.
 
Bra nätverk

Pontus Hedlund tycker att en av de stora fördelarna med BNI är alla kontakter med andra företagare.
– Alla är verkligen seriösa.  Det är speciellt att få den här typen av kontakter med olika företag. Alla som är med står för vad de säljer, de är professionella och levererar ofta mer än förväntat. Det är lätt att hitta bra leverantörer via BNI. Trots att jag själv är uppväxt utanför stan har jag tack vare BNI snabbt fått ett brett och bra kontaktnät.

När Headway Reklam AB får större order på profilmaterial sker ofta tillverkningen i Kina.

– Det diskuterade jag även med kvinnan som ringde från England. Vi brukar göra så med order större än 300 stycken.  Jag frågade också om hon ville ändra något men hon var väldigt bestämd, hon ville ha exakt likadana kepsar som dem vi levererat till Direkt Optik här i Örebro och hon ville ha 2 000 stycken! 
Så snart produktionen är igång och de första kepsarna är levererade till England planerar Pontus Hedlund att få till ett möte med kunden på plats i England.
– Det här blev en rolig affär och en jättebra möjlighet för oss, säger Pontus Hedlund som tack vare ordern nu kan se sin medlemsavgift intjänad för flera år framöver.